~| Yestd-2d-2moro |~

welcome

Me....will write about anything comes in my mind... my life journey.. my yumemiru... and my loves one...

Puisi Rangga - Ada Apa Dengan Cinta


Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
Kulari ke pantai kemudian teriakku
Sepi sepi dan sendiri
Aku benci
Aku ngin bingar
Aku mau di pasar
Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya
Biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ah...ada malaikat menyulam
Jaring laba-laba belang
Di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya
Biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan
Belok ke pantai .........

My favorite puisi .. love the music but dont know what the hell they are talking about (hahaha)

15 comments:

RiMuTho said...

Maaf,saya Copas yah puisinya

cetot said...

hi rimutho, tiada masalah.. copas aja

syakir said...

aku suka puisi nya :)
-Malaysia

eyda said...

puisi y indah..1 mse dlu aku x memahami..tp sekrg..berbeza..

Unknown said...

syair, puisi adlah lukisan jiwa sang pengembara dalam kata walau tak seindah mutara namun mapu tuang kan segala asa dan luka walau perih takkan ada akhirnya
jadikan yg mendengar bergetar jiwanya....
met berilusi smua sobat2ku

Anonymous said...

VERY LIKE IT

Anonymous said...

VERY LIKE IT

Anonymous said...

VERY LIKE IT

ǞpęngƮakahasi said...

:)" puisi yg indah

D`littleye said...

oh hi! :)

Anonymous said...

salam....sapew single kat sini..saya nk minte kapel boley...hehe saya x paksew..eww kalau nk kapel ngn saya call no.nee 011-12858307
bilew bilew masew sahaja

Anonymous said...

aku copast yah puisinya :) soalnya keren

Unknown said...

Puisi ini menyentuh hati dan perasaan,

obat perangsang wanita said...

thanks for sharing,,,

Vimax Asli said...

Puisi yang sangat bagus dan romantis

Post a Comment

C.e.t.O.t

Blog Widget by LinkWithin