~| Yestd-2d-2moro |~

welcome

Me....will write about anything comes in my mind... my life journey.. my yumemiru... and my loves one...

Rahsia Ayat Pengasih Nabi Yusuf


Aku nak share dengan kengkawan di luar sana bagi sesiapa yang masih belum mengetahui tentang perkara ini. Kawan aku yang bagi info ni. Thanks to my fren. 

Mari lah kita amalkan ayat pengasih surah Yusuf ayat 4 dan Surah Thahaa ayat 39 seperti di bawah ini. Bagi sesiapa yang sudah mengamalkan, Alhamdulillah.. teruskan... Ayat ini adalah ayat pengasih bagi mengeratkan lagi hubungan suami isteri dan ianya juga boleh untuk anak-anak (so that anak hormat kita sebagai ibu bapa mereka), keluarga dan sahabat handai. 

Ayat 4 Surah Yusuf"Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada' Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin"


Maksudnya: Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,"Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."

Kemudian sambung Surah Thaaha Ayat 39

Ayat 39 Surah Thaaha"Wa-alqaytu 'Alayka Mahabbatan Minnii Walitushna' 'Alaa 'Ainii"


Maksudnya: "Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku."

Caranya
Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/isteri/suami, bacalah kedua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Selain itu agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua-dua ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

*Penting! Anda dilarang sama sekali menggunakan ayat ini dengan tujuan yang tidak baik

116 comments:

Anonymous said...

Ayat apa agar pacar yang sudah putus balik lagi cinta pada kita? Thanks!

sufian said...

AYAT UNTUK MEMPERMUDAHKAN KERJA

Anonymous said...

kalu bace dalam handphone jadi tak?

C.e.T.o.T said...

salams emua... hahaha x menjadi la kalau baca dlm handphone..... :p
hi sufian... betul betul

sinar said...

assalamualaikum, info yg berguna dan bagus.semoga kita hafal dan amal.

azura said...

salam, kalau saya minat kat seseorang tapi takut untuk bersuara.. Boleh amal ke dengan ayat nie? Kalau boleh mcm mana caranya? Duduk kat umah boleh buat ke?

C.e.T.o.T said...

salam azura, boleh Insyaallah... amalkan dengan niat dengan saper...... kat mana mana boleh buat... Insyaallah.. dan berdoa juga lepas pray

datindba said...

assalamualikum, bagus juga benda ni, mudah dapat kerja, dan sentiasa disayangi keluarga, sahabat, kekasih/suami,, mudah2an ayat ini tidak disalah gunakan :)
terima kasih kerana berkongsi

shinoda said...

assalamualaikum...bleh x klu nk wat kt org yg da rejek kte supya dia nk kt kte??

cetot said...

shinoda, wallahuaklam, saya sekadar berkongsi. Boleh cuba dan ikhtiar dan doa banyak banyak pada yang maha esa ya.

kamisukafashion said...

ada x ayat yg bl kiter amalkn kiter mudah mdapat pekerjaan???????

cetot said...

kamisukafashion, so far x jumpe lagi.. mungkin boleh amalkan doa murah rezeki

kamisukafashion said...

doa apa yer?

lutazi said...

salam...saya dah cuba dan yakin ngan kedua-dua ayat ni...alhamdullillah kesannya positif..yg penting buat apa pun kena yakin dan sabar.

Anonymous said...

salam
klo duduk jauh dg kekasih macm mane nk bacekn depan dia?
arap jawab
tq

Anonymous said...

Terima kasih atas doa ini.. =)

Anonymous said...

kalu ayat2 yng brunsurkan al-quran....
allhamdulillah blh percaya....aminn

Anonymous said...

SALAM..
ye saya pon sedang amalkan ayat2 ini..
saya mahu bertanya la..jika jarang berjumpe, bagaimana nk bace di depan die?

Anonymous said...

salam,kalau kekasih tu berjauhan,bagaimana nak amalkan ayat ni?

Anonymous said...

bleh je..cuma bayangkan wajah dia,insyaAllah...Allah tu kan maha mengetahui..

Hazlan said...

salam, ape2 pun hati kena ikhlas.

Anonymous said...

i beliieve that,.whatever u wis..berdoa..pe saje u buat atas muke bumi ni..sume kene ikhlas..hati ikhlas...inyaaalah izin allah swt...allah makbulkan...

TanyaLelaki said...

artikel yang menarik dan berinfo..

Anonymous said...

Solat fardhu jangan tinggal!
malam bangun buat Qiamulail, buat solat hajat, ikhlas menangis dan berdoa meminta kepada dia Maha Pencipta, Tuhan sekalian Alam.

La haw la wala quwwata illa billah.

Anonymous said...

kalo bace dlm base melayu leh tk?

Anonymous said...

setiap kali solat berjemaah ngan suami dia akan baca ayat nie dalam solat.baru skang saya tau apa maksudnya..thanks 4 sharing..

dania daniela said...

first time masuk web ni......saya harap doa nih akan menyambung kembali persahabtan saya dengan insan yang selama ni saya anggap die adalah kakak saya....insya allah...

Anonymous said...

Doa Nie mmg mujarab bergantung dengan niat dan Izin ALLAH S.W.T..Diharap Jgn salah guna doa nie.. kerana jgn menyesal klu org yg kita bacakan doa nie tak akan pergi dari kita..kerana doa nie sy x jmpa lg cara penyembuhannyew..

dania daniela said...

alhamdulillah...selepas mengamalkan ayat ni...hubungan saya dgn insan yg saya anggap kakak saya dah kembali jernih.....betapa agung nya al-quran....

Anonymous said...

thahnx....

.c i k . j z . said...

tq sbb sudi kongsi ilmu.
:)

alia said...

napa baca dalam phone x menjadi?

Anonymous said...

assalamualikum.... boleh bgitu mse yg mustjb unt berdoa..? dn bgaimna caranya?

Anonymous said...

klau bace dlm bahase melayu boleh x mse jumpe perempuasn 2 bley x??

Anonymous said...

sy da bc bnyk kali dpn si dia tp xd respon ape2 pom..

Anonymous said...

thank you

Anonymous said...

saya dah amal ayat ni agak lama la juga, dan hasilnya memang betul2 berkesan.......

Nero Scout said...

tq....

cetot said...

salam, kena istiqamah amalkan ayat ni

kecikishere said...

cmna nk bcakan tuk kekasih klo b'jauhan? PLEASE ANSWER . thank you :)

alif said...

aq da amalkan ayat ny,,alhamdulillah,,Mmg brkesan,,

cetot said...

hi kecikishere, boleh diamalkan selepas solat dear. :)

Anonymous said...

suami sy mengaku sayang kt owg len, so sy nk die syg kt sy n ank sy blk....hrp2 ayt ni menjadi...insyaAllah...

Anonymous said...

tq coz share ayat ni...harap2 suma berjalan lancar...amin...

Anonymous said...

suami sy ade perempuan lain...so kalu sy baca ayat ni tuk kembalikan hubungan kami leh x? sy betul2 dah bputus asa ...dia slalu x blk umah n duiy blanja pun amat kedekut nak bg..tp kalu gan org lain dia x bkira..harap dpt mmbantu...

Anonymous said...

kalau mencintai suami org? boleh kerr amalkan?

C.e.t.O.t said...

hi anonymous: Sian awak, cuba amalkan, dengan harapan suami awak kembali sayang kepada awak... cuba istiqamah dan tawakal. sambil tu bykkan berdoa ya.

C.e.t.O.t said...

Anonymous: kalau mencintai suami org? boleh kerr amalkan?

Ayat ni untuk yang baik baik sahaja. Tepuk dada tanya selera, saya tak berani nak kata apa2.

are_are said...

Assalamualaikum,,semoga ilmu Allah ini kita gunakan utk jln yg betul,semoga mendapat keredhaan keredhaan drpdNya,saya pn baru je pts tunang,semoga dgn ayat suci Allah ini dpt mengembalikan ksh syg antara kami,,amin

Anonymous said...

alhamdulillah dengan berkat ayat surah yusof, kini sya hampir mendirikan rumah tangga dgn kekasih sya...syukur kpada allah, dengan berkat ayat surah yusof.

Unknown said...

Jika berjauhan baca tengah malam ketika si dia itu tengah tidur. Selepas solat hajat...Baca doa dan seru namanya kerana siang hari dia berjaga kurang berkesan...

Anonymous said...

Ada tak ayat untuk cepatkan jodoh... cz umur sy dh lwt 20an

shaila said...

Salam...kekasih sy ingin nk tinggalkn sy disebabkn oleh sorg buaya darat..yg ingin merampas dia dr sy.. Blh sy guna ayt disana tuk selamatkn dia dr dia. Dan kembalikn dia kpd sy..sbb sy cintakn dia dan kami berancang nk nikah..

NAZNI said...

alhamdulillah pengertian jelas tentang ayat yang memang selama ini di amalkan sehingga saya mengajar suami untuk tujuan kerjanya, alhamdulillah di tempat kerja suami semua orang menyayangi nya dan saya plak terikut2 orang lain katanya tidak sesuai untuk perempuan, dan meniggalkan ayat ini sehingga saya rasa serba serbi menjadi tidak kena, tetapi saya tak tahu kenapa...selepas membaca blog ini 'moral of the story' yang saya dapat, jangan hanya mendapat ilmu ikut-ikut...tetapi faham adalah yang terbaik. Cubalah ayat ini memberi nikmat yang tidak terkira sebenarnya setelah di baca dengan niat yang ikhlas dan bergantung harap kepada Allah sahaja

mIsS sUeHaYnEeI said...

bagaimana klu kami tak selalu berjumpa...then boleh kah hanya menggunakan gambar???

Anonymous said...

Surah Thaahaa ayat 39? check kat Quran x sama pun

Anonymous said...

tolong check blik Surah Tahaa ayat 39 tu..dalam Al-Quran ayatnya xsama..tq

Anonymous said...

assalamualaikum....minta izin utk amalkan ye tuan blog

sufi said...

assalamualaikum, sy ingin menambah sedikit cukupkan solat lima waktu, tinggal pekara maksiat (pekara yg dilarang dlm islam) setiap doa apa pn yg di amal insyallah akan dimakbulkan Allah.Slmt mencuba.

Anonymous said...

Ayt tu mmg ayt 39 surah tahaa.. Cume die ambil sbahagian akhir ayt shj.. Cube bce ayt dlm 39 tu smpi habes.. Awk akb jmpe ayt ni nnt..:)

Anonymous said...

boleh x saya amalkan dengan seru nama bos saya agar di sygi dan terima saya bekerja semula...terima kasih kerana berkongsi..izinkan saya amalkan surah ini..

Zaenal Abidin Blogs said...

wkwkwkkw,, komentarnya lucu-lucu,,
semoga berkah dan tidak disalah gunakan,, amien

Sepeda Motor Bebek Injeksi Kencang Dan Irit Jupiter Z1 said...

Barangsiapa yang mencintai Allah,
Maka Allah akan mencintainya..
Dan barangsiapa yang dicintai Allah,
Maka Allah akan menjaganya,
senantiasa selalu melimpahkan taufik-Nya kepadanya,
menolongnya, dan akan memberikan pengabulan atas permintaan-permintaannya...

Anonymous said...

sekiranya tak baca surah tahaa tapi baca surah yusuf apa kesannya??

Fahmi said...

bolehke baca ayat ini pada pelanggan yang baru kita jumpa sewaktu appointment? kalau jadi apa kesannya? adakah pelanggan itu akan igt saya atau pelanggan itu akan mengambil produk yang saya jualkan?

Anonymous said...

semoga cita-citaku utk mendirikan masjid bersama si dia akan termakbul...amin-amin ya rabbal alamin.....

Bunga Emas said...

alhamdulillah, aku tenang membacanya setiap lepas solat.

mro_green solution said...

baca dlm bahasa melayu ke?

mro_green solution said...

baca dlm bahasa melayu ke?

mro_green solution said...

baca dlm bahasa melayu ke?

mro_green solution said...

baca dlm bahasa melayu ke?

Timur Kurniawan said...

hati hati tidak ada hadist dari nabi...

Timur Kurniawan said...

hati hati tidak ada hadist dari nabi...

hisyam winchester said...

kenapa org yg kita syg tipu kita???

Anonymous said...

apa2pon doa..niat itu yg plg pntg..jgn ssekali kita igt dgn sbb doa ini,kita dpt kjyaan..percaya dan yakinlah bhw hnya Allah yg brhak mmberi apa jua keadaan pon trhadap kita..

YUS RI said...

TQ.....

Anonymous said...

Mcm mana nak amalkan supaya hubungan sy dgn pasangan kembali bersama kerana si dia telah menjauhkan dan mendiamkan diri.sy col x dijawab,sy sms x dibalas.sy amat sayangkan dia.

Anonymous said...

salam, kalo sekadar membaca surah yusuf ayat 4 tu sahaja tanpa baca surah taha xpe ke?

Anonymous said...

Assalamualaikum. Mohon izin diamalkan.

nurlina lina said...

insyaAllah akan cuba amalkan sebab sy masih lagi syg dan rindukan dia walaupun dah setahun dia tinggalkan sy...tolong doakan hasrat sy untuk mendirikan rumahtangga dengan dia dipermudahkan...aaminn

nurlina lina said...

insyaAllah akan cuba amalkan sebab sy masih lagi syg dan rindukan dia walaupun dah setahun dia tinggalkan sy...tolong doakan hasrat sy untuk mendirikan rumahtangga dengan dia dipermudahkan...aaminn

nurlina lina said...

insyaAllah akan cuba amalkan sebab sy masih lagi syg dan rindukan dia walaupun dah setahun dia tinggalkan sy...tolong doakan hasrat sy untuk mendirikan rumahtangga dengan dia dipermudahkan...aaminn

Anonymous said...

suami sya genap sethn bln depn bercinta dgn cady indon d jakarta;bini tak layan,betina tu hari2 call/sms.bini tak bagi nafkah,betina tu d kirim duit.namun sya masih amalkn surah thoha ni.sya pernah minta cerai tpi tak nak lepaskn. hari2 menipu,sakitkn hati bini..tak sedar2 betina cuma nak kikis duit....

Anonymous said...

nk tny doa ne klu kita baca pd org bukan muslim bole ke?

Anonymous said...

setelah amal doa ini cepat atau lambat kita dapat tahu...kesan nye dan camna pasti sedia telah menyintai kite..

Anonymous said...

Sye ade bukak blog lain jgak,,surah taha ayt 39 ade perbezaan dekat pemulaan 2..."Al-qayka" @ "al-qaytu"..slah sebutan mknenye brubah...so mtk untuk perbetulkan..

Anonymous said...

salam.. kalo lewat gambar bisa tidak? terimakasih

Anonymous said...

assalamualaikum.. mau tanya, klo tidak pernah bertemu tetapi hanya lewat gambar bisa tidak? terimakasih.. wasalam..

Waty Syarif said...

thanks
i'm try

randu said...
This comment has been removed by the author.
randu said...


"Wa-alqaytu 'Alayka Mahabbatam Minnii Walitushna' (A )'Alaa 'Ainii"


Penggalan ayat itu ada yg kurang.
....(A)'alaa....


Coba cek lgi.

randu said...
This comment has been removed by the author.
randu said...


Wa-alqaytu 'Alayka Mahabbatam Minnii
Walitushna'(A )'Alaa 'Ainii"
Penggalan Ayat itu ada yg kurang.
Coba Cek lgi.
...(A)'alaa....
Kalau pengbahan Teks hrsnya penulisan
sesuai dgn kaidah tajwidnya.
Biar Jelas.
Salah~»( Mahabbatan)
di baca Benar ~»(Mahabbatam.)

randu said...

(Wa-alqaytu 'Alayka )




Wa-alqaytu 'Alayka Mahabbatam Minnii
Walitushna'(A )'Alaa 'Ainii"
Penggalan Ayat itu ada yg kurang.
Coba Cek lgi.
...(A)'alaa....

Kalau penggunaan Teks hrsnya penulisan
sesuai dgn kaidah tajwidnya.
Biar Jelas.
Salah~»( Mahabbatan)
di baca Benar ~»(Mahabbatam.)

Anonymous said...

Kalau sedang hadas besar boleh x bce ni?

Anonymous said...

ayat nie xkan jadi skrnya niat dlam hati lain,
dan tnapa usaha..

skrang2nya usaha,
dan niat membca ayat ni kerana allah s.w.t...
bkn krna mw mndpatkan ssuatu..

in sha allah..
allah akan mkbulkan smua hjat2 kita skrnya,
kita buat krna dia..
kita cuma mrncang,allah menentukan..


amiinnn

Nadia Jusoh said...

Salam, klu berdoa lepas solat blh kan? Sbb si dia jauh kat brunei.. Xdpt nak bca dpn2...

Anonymous said...

kaukabauw ke kaukaban?? tlg perbetulkan kalau saya silap

surah yusuf ayat 4 said...

Memang bagus amalkan surah yusuf ayat 4 terutamanya dalam mengharmonikan rumah tangga suami isteri.

rashdin said...

mana satu yang betul ni?. ada yang kata lepas baca surah yusuf baca surah yasin ayat 36

rashdin

Anonymous said...

Salam.
Saya nak baca supaya sahabat saya maafkan saya.
Walaupun bukan saya mulakan pergaduhan dahulu, saya pula yang dibenci.
Kenapa ada sahabat yang boleh bercakap kasar pada sahabatnya tetapi
apabila sahabatnya dah tak tahan dan menunjukkan sikap protes, si amngsa yang disalahkan.
kepada sesiapa yang panas baran please kawal di kalian.
orang seperti kami selalu jadi mangsa kalian.
Patutkah aku berdoa supaya Allah menyedarkan kalian.
Sakit jiwa memikirkan manusia seperti kalian.

evi rahayu said...

kalo untuk mengembalikan mantan pacar apa bisa ?

Anonymous said...

Klu tak happy kt tmpt keje baru sbb staf2 dia x peramah sesuai tk nk amalkan ayat ni?

Anonymous said...

Klu tak happy kt tmpt keje baru sbb staf2 dia x peramah sesuai tk nk amalkan ayat ni?

Anonymous said...

Sy ada mslh kt tmot keje baru..sy ssh nak sesuaikn diri dgn staf2...ayat ni sesuai ke sy amalkan utk mgatasi mslh sy ni...

Anonymous said...

copy paste ke bro...

azmir pria said...

Klu baca dlm bahasa melayu boleh tak???

Anonymous said...

surah ini dibaca tiga kali ? boleh tahu macam mana caranya ?? dibaca 3 kali surah yusuf dan dibaca 3 kali surah thaahaa ?

Anonymous said...

Tolong lha jawab . Kalau kita tak pernah jumpa orang tu . Tapi bole ka dri gambar ?

Cetot said...

salam semua, da lama tak menjenguk blog ni.. surah ni di baca selepas solat, amalkan. untuk yang jauh lepas baca doa ni boleh doa dan sebut nama sipolan. segalanya usaha, kena istiqomah dan tawakal. Hanya Tuhan yang tentukan segalanya.. aminnn

Muarif Saad said...

Salam. Boleh sy tahu mcm mana nak membacanya? Adakah surah yusuf dibaca sehingga 3 kali dahulu kemudian amin dan baru lah baca surah thaahaa 3kali. Atau baca surah yusuf sehingha habis kemudian berhenti sekejap dan disambung dgn surah thaahaa. Dan ulang sehingga 3 kali. Bagaimana ye cara nya? Harap dpt berkongsi. Terima kasih.

Anonymous said...

Serius ke mujarab? Sy nk try pd bekas bf sy yg dh reject sy.

Anonymous said...

Doa adalah salah satu ikhtiar... jadi atau xjadi itu adalah hak Allah... Rujuk dulu kepada alim ulama sebelum kita menggunakan ayat-ayat untuk tujuan seperti ini... Bimbang jika ia disalah guna...

Anonymous said...

Aswrwb sanak sodara lebih baik kita amalkan sehabis solat karna ALLAH SWT
Di karna kan kita amal untuk beramal...

Mohammad Rafi said...

asalamulaikum mohom izin kepada tuan yg berkongsi ilmu ini....untuk mengamalkan nya...
saya ingin bertanya boleh kah saya gunakan untuk kawan yg bukan beragama islam? dan bagaimana cara untuk menggunakan cara jarak jauh?
mohon penjelasan?

zul_kiflee org said...

Bulih ke baca digambar kekasih

Post a Comment

C.e.t.O.t

Blog Widget by LinkWithin